Odpowiedzialny biznes, czyli jaki?
Odpowiedzialność to jeden z najważniejszych aspektów obsługi klienta, a tym samym funkcjonowania firmy. Każdy doświadczony lider wie, że praca wykonywana jest należycie tylko wtedy, gdy do jej realizacji przydzielone są konkretne osoby. Co więcej, aby wzięły za nią pełną odpowiedzialność konieczny jest jeszcze pomiar poziomu efektów.
Tylko to, co można zmierzyć, wiąże się z odpowiedzialnością. W przypadku braku ustandaryzowanego wskaźnika pomiaru relacji z klientami, nie można w pełni zweryfikować poziomu obsługi. Dlatego jej znaczenie często nie jest doceniane, co jest dużym błędem. Codzienna dokładna i rzetelna analiza zysku i jego składników (w tym relacja z klientami) może wykazać, że w dużej mierze to pracownicy są odpowiedzialni za przychody lub koszty przedsiębiorstwa.
Dominującym celem wielu przedsiębiorstw jest codzienna pogoń za zyskiem. Odpowiedzialność za prawidłowe traktowanie klientów, za poprawę ich satysfakcji oraz budowanie szczerych relacji pozostają w cieniu… Taka praktyka może sprawdzić się tu i teraz, ale w perspektywie długoterminowej z pewnością zadziała na szkodę firmy.
Pozyskanie nowych klientów zawsze powinno iść w parze z dbaniem o potrzeby obecnych. Wysoka jakość obsługi i pozytywne relacje generują cykliczną sprzedaż, zwiększają zyski i pozwalają pozyskać kolejnych kontrahentów dzięki rekomendacjom. Jak zrealizować to w praktyce? Są różne metody badania satysfakcji klienta.
Jak zbierać opinie konsumentów i wysłuchać ich potrzeb? Niezbędne jest do tego proste, przystępne dla konsumentów narzędzie. Te warunki spełnia platforma fixback. Wystarczy, że umieścisz w dowolnym miejscu kod QR (np. dołączysz do paragonu). Twój klient po zeskanowaniu kodu za pomocą telefonu może zostawić opinie lub odpowiedzieć na zadane przez Ciebie pytanie.
Taka prosta forma komunikacji pozwoli Ci zweryfikować poziom obsługi konsumentów w Twojej firmie. Dzięki fixback przekonasz się, jak wywiązują się ze swoich obowiązków pracownicy. Mierzalność zadowolenia klientów pomoże w budowaniu odpowiedzialnego biznesu. W przypadku sytuacji kryzysowych będziesz mógł błyskawicznie zareagować i rozwiązać problem.
Firma to ludzie, dlatego odpowiedzialność za jej wizerunek ponoszą wszyscy pracownicy. Badanie satysfakcji klienta pozwoli Ci ocenić pracę poszczególnych osób. Otrzymasz narzędzie, dzięki któremu możesz nagrodzić najlepszych ludzi, a także wyciągnąć konsekwencje od tych, którzy nie wywiązują się należycie ze swoich obowiązków. Takie działania wzmocnią strukturę Twojej firmy.