Jak radzić sobie z metodą „zawyżonych ocen”? - Fixback
pl
Wspieramy polski biznes - dostęp do systemu 2 miesiące za 0 zł.

Jak radzić sobie z metodą „zawyżonych ocen”?

Dlaczego zazwyczaj nauczyciele przyznają najwyższy wynik ponad połowie uczniów? Ponieważ Ci pedagodzy, którzy wystawiają mniej złych ocen, rzadziej słyszą skargi i pretensje. Dzięki temu nie muszą poświęcać dużo czasu na wyjaśnianie niezadowolonym uczniom, a nierzadko także ich rodzicom, przyczyn niskiego wyniku.

Podobnie działa wielu klientów. Nie chcą obiektywnie i szczerze oceniać poziomu obsługi, jeżeli muszą zrobić to bezpośrednio przy personelu. Na przykład, gdy kelner w restauracji zapyta, czy jedzenie było smaczne, z dużym prawdopodobieństwem odpowiedź będzie twierdząca. Jeżeli jednak przyjaciel lub znajomy zada to samo pytanie, odpowiedź będzie bardziej szczera.

Zazwyczaj dopiero podczas prywatnej rozmowy gość restauracji wskaże słabości podanych posiłków lub niezadowolenie z obsługi, czy bliskości hałaśliwego towarzystwa przy sąsiednim stoliku. Właśnie dlatego tak często te ważne opinie, które mogłyby wpłynąć na poprawę jakości funkcjonowania lokali, nigdy nie trafiają do ich właścicieli. 

Klienci w większości przypadków unikają negatywnych komentarzy. Najczęściej przyczyny są dwie. Po pierwsze, nie chcą tłumaczyć się przed personelem ze swojej opinii. Zakładają, że szczera odpowiedź może pociągnąć za sobą szeroką dyskusję, której woleliby uniknąć. Po drugie, klienci nie wierzą, że ich uwagi mają realną wartość i mogą doprowadzić do poprawy czegokolwiek.

Dlatego szczere, negatywne opinie pojawiają się najczęściej, dopiero kiedy konsumenci są już bardzo rozczarowani zakupem lub usługą. Wówczas przekazują swoje zdanie tylko po to, aby wyrazić swoją frustrację, nie z nadzieją na jakąkolwiek poprawę. W wielu przypadkach można byłoby zapobiec tak skrajnym opiniom, gdyby dostatecznie szybko dostrzec pierwsze oznaki, że dzieje się coś złego.

Sposobem na rozwiązanie tego problemu może być zaangażowanie niezależnej strony trzeciej w zbieranie informacji od konsumentów. Odpowiedź na pytanie, czy posiłek był smaczny będzie zdecydowanie bardziej szczera, jeżeli klient będzie mógł ją przekazać poprzez stworzoną w tym celu platformę. 

Jak zdobyć opinie klientów?
Możesz w tym celu wykorzystać system fixback. Wystarczy, że gość restauracji zeskanuje przy pomocy swojego telefonu kod QR (umieszczony np. na menu lub rachunku) i bez konieczności instalowania jakichkolwiek aplikacji będzie mógł odpowiedzieć na Twoje pytanie. Czy posiłek był smaczny? Czy poleciłbyś nasze usługi swoim znajomym – w skali od 1-10? Na jego ekranie pojawi się dowolnie sformułowana przez Ciebie wiadomość. 

Dla klientów ważne jest, aby ich uczciwa ocena miała sens i realnie wpływała na jakość usług lub produktów. Przy zastosowaniu platformy fixback masz możliwość natychmiastowej reakcji. Kiedy klienci dostrzegą, że pod wpływem ich opinii zachodzą pozytywne zmiany, stają się bardziej lojalni wobec marki. Dzięki temu nie tylko będą chętniej ją polecać, ale także już zawsze będą dzielić się swoją szczerą, tak cenną dla Ciebie opinią.

Szanowni Państwo,Od 25 maja 2018 roku stosowane jest Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w skrócie RODO. Dlatego potrzebujemy Państwa zgody na przetwarzanie danych osobowych przechowywanych w plikach cookies.Wyrażam zgodę na przechowywanie tzw. plików cookies („ciasteczek”) na urządzeniu, z którego korzystam oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies.
Pliki cookies
Pliki cookie są małymi plikami przechowywanymi na komputerze użytkownika w celu zapisania jego preferencji, monitorowania historii odwiedzin witryny, poruszania się między stronami oraz dla umożliwienia zapisywania ustawień między odwiedzinami. Pliki cookie pomagają właścicielom stron internetowych w zbieraniu statystyk na temat częstotliwości odwiedzin określonych podstron strony oraz w dostosowaniu jej do potrzeb użytkownika tak, aby była bardziej przyjazna i łatwa w obsłudze.
Administrator danych
Administratorem danych osobowych jest Grupa TMSYS, której reprezentantem jest TMSYS Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie przy ulicy Sołtysowskiej 12A/4, NIP: 945-215-21-44.W skład Grupy TMSYS wchodzą: TM SYS Sp. z o.o., MT Partner Sp. z o.o., MT Partner sc, VPI Polska Sp. z o.o.Z Administratorem danych w sprawie przetwarzania danych można kontaktować się pisemnie za pomocą poczty tradycyjnej na adres: ul. Ciepłownicza 23, 31-574 Kraków lub email: IODO@tmsys.pl
Inspektor ochrony danych osobowych
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się kontaktować pisemnie, za pomocą poczty tradycyjnej na adres: ul. Ciepłownicza 23, 31-574 Kraków lub email: IODO@tmsys.pl
Podstawa prawna
Dane osobowe są przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO, tj. w oparciu o dobrowolne wyrażenie zgody.
Cel przetwarzania danych
Stosowane na stronach internetowych grupy TMSYS pliki cookies wykorzystywane są w celu:
marketingowym,
analitycznym, w tym do monitorowania liczby i rodzaju odwiedzin strony internetowej, zbierania danych statystycznych na temat liczby użytkowników i schematów korzystania z witryny, w tym danych o numerze IP, urządzeniu, czasie ostatniej wizyty w serwisie, etc.,
profilowania,
zachowania preferencji użytkownika, układów ekranu, w tym preferowanego języka i kraju użytkownika,
poprawy szybkości działania i wydajności witryny,
gromadzenia danych koniecznych do przeprowadzenia transakcji i zakupów,
gromadzenia danych przez sieci reklamowe.
Zakres danych
Między innymi przetwarzane są takie dane jak.: data, czas wizyty, rodzaj urządzenia oraz adres IP, jako dana osobowa.
Odbiorcy danych
Odbiorcami danych są spółki Grupy TMSYS oraz podmioty przetwarzające w imieniu Administratora.
Prawa osób
W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych w świetle przepisów RODO przysługuje Państwu prawo do:- żądania od Administratora: dostępu, sprostowania lub usunięcia Państwa danych osobowych,- żądania od Administratora ograniczenia przetwarzania,- przenoszenia lub wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych osobowych,- wniesienia skargi do organu nadzorczego.Z powyższych praw można skorzystać kontaktując się z Administratorem lub Inspektorem pod adresem e-mail: IODO@tmsys.plJak zablokować gromadzenie informacji w plikach cookies?Użytkownik może w każdej chwili wyłączyć akceptowanie plików cookies. Można to zrobić poprzez zmianę ustawień w danej przeglądarce internetowej i usunięcie wszystkich plików cookie. Zastrzegamy, iż wyłączenie obsługi plików może spowodować błędne działanie serwisu.
Informacje dodatkowe
Administrator dokłada wszelkich starań, aby zapewnić wszelkie środki fizycznej, technicznej i organizacyjnej ochrony danych osobowych przed ich przypadkowym czy umyślnym: zniszczeniem, utratą, zmianą, nieuprawnionym ujawnieniem, wykorzystaniem czy dostępem, zgodnie ze wszystkimi obowiązującymi przepisami prawa.
Wyrażam zgodę
X