Jak wyróżnić się na tle konkurencji i zwiększyć sprzedaż online?
Obecny czas jest trudny dla przedsiębiorców i wymaga większego niż kiedykolwiek zaangażowania w pozyskiwanie klientów. Z jednej strony obserwujemy rozwój zakupów internetowych, z drugiej wybór sklepu i towarów dodawanych do koszyka jest znacznie rozważniejszy, niż przed pandemią. Większość ludzi stawia na oszczędności z obawy o utratę pracy.
Jak podnieść swoją sprzedaż w momencie, kiedy większą część społeczeństwa dotyka kryzys? Należy poznać potrzeby konsumentów, a następnie błyskawicznie na nie reagować. Perfekcyjna obsługa klienta jest teraz bardzo ważna, decyzje zakupowe dotychczas podejmowane w emocjach zostały zastąpione kalkulacją i szczegółową analizą.
Współczesny biznes rozgrywa się w sieci. Strona internetowa oraz profile w mediach społecznościowych pomagają pozostać w kontakcie z klientami i prowadzić aktywną sprzedaż. Z drugiej strony coraz trudniej jest się wyróżnić, a budżet na kosztowne działania marketingowe kurczy się z każdym dniem. Najważniejszą walutą w czasie pandemii jest zaufanie – jak je budować?
Oszczędność nie oznacza rezygnacji z wszelkich zakupów, ale przekłada się na bardziej rozważne dobieranie usług i produktów. Pierwszym etapem jest szukanie opinii na temat wybranych sprzedawców. Jeżeli w sieci nie pojawia się nic na ich temat lub dostępne są tylko negatywne opinie, to ryzyko zakupu staje się zbyt duże.
Nawet najbardziej przekonujące treści stworzone przez markę, nie mają takiej wartości jak szczere, spontaniczne rekomendacje klientów. W jaki sposób je pozyskać? Skutecznym rozwiązaniem jest platforma fixback, służąca do natychmiastowego zbierania opinii. Jest bardzo prosta w użyciu, co owocuje większą efektywnością niż w przypadku innych narzędzi do rekomendacji.
Pozyskiwanie opinii to tylko jedna z wielu możliwości, jakie daje platforma fixback. Dzięki temu, że to ty wybierasz jak ma wyglądać komunikat przekazany klientowi, możesz otrzymać nie tylko opinię, ale także szczegółowe informacje na temat swojej firmy. Żadne badania i analizy nie powiedzą Ci tyle na temat własnych działań, co szczere odpowiedzi konsumentów. Dzięki informacjom zwrotnym od Twoich klientów możesz nieustannie się rozwijać oraz budować zaufanie i coraz silniejsze relacje.
Platforma to także narzędzie do przekazywania voucherów zniżkowych. Podarowanie upominku w takiej formie nie tylko zachęci do pozostawienia referencji, ale także zwiększy prawdopodobieństwo powrotu, aby zrealizować kupon. Pozyskiwanie nowych klientów jest ważne, ale to budowanie lojalności jest najsolidniejszym fundamentem silnej marki.
Referencje pozyskane przez fixback trafiają bezpośrednio do Ciebie. Jeżeli klient pozostawił pozytywny komentarz (ocena na 4-5 gwiazdek) to aplikacja podpowie mu, aby udostępnił opinię w mediach społecznościowych. Dzięki funkcji wsparcia social mediów, za pomocą jednego kliknięcia rekomendacja staje się publiczna.
Ważniejsze od pozytywnych komentarzy są tylko opinie negatywne. Badania wykazały, że jeden niezadowolony klient dzieli się swoim doświadczeniem średnio z dziesięcioma osobami! Szczególnie teraz może to mieć bardzo niekorzystny wpływ na Twoją sprzedaż. Jak nad tym zapanować?
Jeżeli Twój klient pozostawił zaledwie 1-3 gwiazdki, to masz szansę na natychmiastową reakcję i zmianę jego doświadczenia. Platforma wysyła powiadomienie z dostępnymi formami bezpośredniego kontaktu z przedstawicielem firmy. Dzięki temu możesz skutecznie rozwiązać zaistniały problem i pomimo złego pierwszego wrażenia, ostateczny odbiór Twojej firmy może stać się pozytywny. Konsumenci doceniają szybką reakcję na ich potrzeby, dzięki czemu początkowo niezadowolona osoba, może stać się Twoim lojalnym klientem. Co ważne, negatywna opinia jest informacją wyłącznie dla Ciebie, a nie dla całego Internetu.
Fixback pomoże Ci także zbudować wysokiej jakości bazę numerów telefonów. Jeżeli tylko zechcesz, platforma każdorazowo zaproponuje w Twoim imieniu dołączenie do newslettera. Dzięki niemu będziesz mógł regularnie przesyłać komunikaty o promocjach i nowościach, które ułatwią Ci nieustanne zwiększanie sprzedaży.
Jak działa fixback? Możesz wysłać link do opracowanej przez siebie lub wybranej z dostępnych szablonów ankiety poprzez SMS, e-mail lub baner na dowolnej stronie internetowej, który przekieruje klienta do platformy. Możesz skorzystać z gotowych, estetycznych materiałów graficznych, które ułatwią Ci kontakt z klientami, a także zachęcą ich do interakcji.
Korzystanie z platformy jest proste dla Twoich klientów. Nie muszą instalować aplikacji, wystarczy że klikną link lub zeskanują przy pomocy smartfona kod QR umieszczony w dowolnym miejscu (np. na opakowaniu produktu). Obsługa fixback jest przyjazna także dla Ciebie, udostępniając Ci przejrzysty panel, w który możesz szybko sprawdzić informacje, a także ustawić powiadomienia np. poprzez e-mail.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Wejdź na stronę www.fixback.pl i poznaj możliwości narzędzia. Wypróbuj skuteczność platformy fixback w Twojej firmie. Przekonaj się, jak szybko zwiększysz swoją sprzedaż i pozyskasz lojalnych klientów.