5 powodów, dla których warto zadbać o recenzje na Facebooku
Zastanawiasz się, czy media społecznościowe są istotne dla Twojego biznesu? Konto na Facebooku ma już co druga osoba w Polsce! Wśród 20 600 000 użytkowników na pewno są Twoi klienci. Najwięcej Polek i Polaków korzystających z platformy ma 25 – 44 lata (47,6%), ale Facebook ma swoich zwolenników w każdym wieku. Obecnie nawet osoby 65+ mają swoją reprezentatywną grupę, wynoszącą powyżej 5%.
Niezależnie od tego, czy prowadzisz restaurację, masz swój klub fitness, czy sprzedajesz książki przez Internet – Facebook jest jednym z miejsc w sieci, w których możesz pozyskać klientów. Aby robić to efektywnie, potrzebujesz ciekawych treści dotyczących Twojej działalności oraz dodatkowych materiałów: zdjęć, filmów, czy interesujących grafik. W mediach społecznościowych ważna jest regularność i umiejętność odróżnienia swojej marki od innych. Co jeszcze jest istotne, a o czym zapomina wielu przedsiębiorców? Recenzje na Facebooku.
1. Wyróżnienie się spośród konkurencji
Większość marek ma strony firmowe na Facebooku (popularnie określane jako fanpage), ale nie wszyscy dbają o regularne recenzje. Ciągle możemy znaleźć profile, na których możliwość dodawania opinii nie jest nawet włączona. Jeżeli Twój fanpage również nie ma funkcji rekomendacji, możesz ustawić ją w trzech prostych krokach:
- Kliknij Ustawienia strony (jeżeli korzystasz z nowej wersji Facebooka, znajdziesz je w lewym dolnym rogu).
- Znajdź po lewej stronie zakładkę szablony i karty i kliknij w nią.
- Po prawej stronie opcji Recenzje możesz włączać i wyłączać funkcje (pamiętaj, że wyłączenie rekomendacji spowoduje też usunięcie ocen ze strony).
Samo posiadanie pozytywnych opinii już odróżni Twoją markę od firm, które o to nie zadbały. Ważne jest także, aby recenzje pojawiały się regularnie – te, które mają więcej niż miesiąc, mogą zostać uznane za przestarzałe.
2. Autentyczność
Przy opiniach dodawanych na Facebooku pojawia się imię i nazwisko oraz zdjęcie autora, co pozytywnie wpływa na ich wiarygodność. Właśnie dlatego mają one dla potencjalnych klientów większą wartość niż anonimowe polecenia na forach internetowych, czy innych miejscach w sieci.
3. Wpływ na decyzje zakupowe
Wielokrotnie udowodniono, że opinie w Internecie mają wpływ na decyzje zakupowe konsumentów. Jedno z najbardziej znanych i najchętniej cytowanych badań mówi o tym, że 92% konsumentów czyta opinie w Internecie, a 88% ufa im tak samo, jak osobistym rekomendacjom. Te liczby potwierdzają, jak ogromną moc mają opinie w sieci.
Facebook dzięki swojej popularności wielu osobom zastępuje fora internetowe, serwisy informacyjne, a także bazę wiedzy dotyczącą m.in. interesujących firm i marek. W konsekwencji stanowi także miejsce, w którym konsumenci chętnie wyszukują recenzje na temat produktów i usług, którymi są potencjalnie zainteresowani.
4. Społeczny dowód słuszności
Zjawisko społecznego dowodu słuszności jest wykorzystywane w marketingu i sprzedaży. Najczęściej stosuje się je, prezentując dane dotyczące liczby użytkowników produktu lub usługi, a także referencje od zadowolonych klientów.
Jak działa to w praktyce? Jeżeli w centrum turystycznego miasta jest do wyboru kilkanaście restauracji, potencjalny konsument (turysta) przed wyborem miejsca na obiad porówna opinie – lokal, który będzie miał największą liczbę pozytywnych rekomendacji, najprawdopodobniej będzie tym, do którego się uda. Dlaczego? Bo według naszej podświadomości większość nie może się mylić.
5. Przekierowanie opinii na stronę internetową
Efektywny social media marketing można łączyć z promowaniem swojej strony internetowej. Popularne sposoby to zamieszczanie linków do artykułów blogowych w postach, a także korzystanie z piksela Facebooka, służącego m.in. do remarketingu kierowanego do osób, które odwiedziły witrynę.
Mniej znana i rzadziej wykorzystywana opcja dotyczy rekomendacji. Nie każdy wie, że opinie z Facebooka, można przekierować bezpośrednio na stronę internetową. W tym celu wystarczy kliknąć trzy kropki znajdujące się w prawym górnym rogu interesującej rekomendacji i wybrać opcję osadź. Następnie Facebook kieruje do generatora, umożliwiającego osadzenie opinii na swojej stronie internetowej.
Fixback: Twoje wsparcie social media
Zastanawiasz się, jak szybko i skutecznie pozyskiwać rekomendacje na Facebooku? Skorzystaj z fixback! Wystarczy, że umieścisz w dowolnym miejscu kod QR, który Twoi klienci zeskanują przy pomocy aparatu w smartfonie. Na ich ekranach wyświetli się prośba o przekazanie opinii na temat usługi lub produktu – jeżeli rekomendacja będzie pozytywna (cztery lub pięć gwiazdek) system automatycznie zaproponuje przekierowanie jej do Facebooka.
Zastanawiasz się, jak zachęcić klientów do skanowania kodu i pozostawiania opinii? Fixback umożliwia przekazywanie upominków np. w postaci kuponów rabatowych do wykorzystania podczas kolejnej wizyty. Dzięki temu nie tylko zyskasz recenzje, ale także zachęcisz klienta do ponownego odwiedzenia Twojej firmy.
Przetestuj fixback bezpłatnie i sprawdź, o ile zwiększy się liczba rekomendacji na twoim fanpage’u!