Zdecyduj, gdzie trafią opinie o Twojej firmie!
Kiedy szukasz restauracji, wchodzisz na Google Maps i sprawdzasz rekomendowane w pobliżu lokale. Jeżeli rozbolał Cię ząb, to po opinie o stomatologu sięgniesz do serwisu znanylekarz.pl. Chcąc kupić książkę w najlepszej cenie, zweryfikujesz jej koszt w Ceneo. Właśnie tak rozpoczyna się proces decyzyjny większości klientów.
Co zrobić, aby pozytywne komentarze o produkcie znalazły się dokładnie tam, gdzie szukają ich potencjalni klienci? Fixback, platforma do natychmiastowego pozyskiwania opinii wychodząc naprzeciw oczekiwaniom użytkowników, została rozszerzona o nową funkcjonalność – teraz to ty decydujesz, gdzie trafią rekomendacje Twojej firmy.
Jak to działa?
Fixback to rozwiązanie, z którego korzystają zarówno małe i średnie firmy, jak i duże przedsiębiorstwa, niezależnie od branży w której działają. Na czym polega wsparcie platformy? Zaproszenie do wystawienia recenzji lub opinii przez klienta może się odbyć na kilka sposobów – przez link z zaproszeniem w wiadomości e-mail lub SMS, poprzez dodanie widżetu na stronie WWW, czy przez zeskanowanie kodu QR. W przypadku tego ostatniego, wystarczy w dowolnym miejscu umieścić kod QR (na opakowaniu, paragonie lub recepcie) i zachęcić klientów do zeskanowania go przy pomocy telefonu. Nie potrzebna jest do tego żadna specjalna aplikacja!
Po zeskanowaniu kodu, system poprosi Twojego klienta o odpowiedzi na kilka wcześniej wybranych przez Ciebie pytań lub po prostu o pozostawienie opinii o produkcie lub usłudze. Jeżeli konsument będzie zadowolony (pozostawi 4 lub 5 gwiazdek) fixback zaproponuje mu upublicznienie tej opinii np. jako rekomendacji na Twojej stronie firmowej na Facebooku.
Co, jeżeli opinia będzie negatywna? Trafi tylko do Ciebie, a klient otrzyma propozycję bezpośredniego kontaktu z osobą odpowiedzialną za przyjmowanie reklamacji lub po prostu za obsługę bezpośrednią. Dzięki temu otrzymasz nie tylko jasny komunikat, co w Twojej firmie należy poprawić, ale także masz szansę na zmianę negatywnego doświadczenia.
Wszystko to brzmi bardzo dobrze, ale pewnie zastanawiasz się, jak zachęcać do skanowania kodu i pozostawiania opinii… To proste! Wystarczy, że coś w zamian zaoferujesz. Może to być rabat na kolejne zakupy, darmowy napój lub zniżka na wybrane usługi. Takie rozwiązanie nie tylko przekona do udzielenia rekomendacji, ale także zachęci odbiorców do ponownego skorzystania z Twoich usług. Rabaty lub inne upominki zostaną przekazane za pośrednictwem fixback.
Gdzie trafią rekomendacje Twoich klientów
Portali agregujących opinie jest bardzo dużo… Z jednej strony jest Facebook, którego obecnie używa więcej niż połowa Polaków, ale z drugiej strony mamy specjalistyczne serwisy, dedykowane określonej grupie odbiorców. Dlatego korzystając z fixback, możesz wybrać, gdzie mają być kierowane rekomendacje Twoich klientów.
Jedną z możliwości są media społecznościowe. To ty decydujesz, czy chcesz mieć więcej rekomendacji na Facebooku, czy wolisz zebrać pozytywne komentarze pod konkretnym postem na Instagramie – platforma jest elastyczna i dopasowuje się do Ciebie i Twoich potrzeb.
Dla wielu osób to wciąż opinie w Google są kluczowe – najchętniej właśnie tam kierują rekomendacje właściciele restauracji, klubów fitness, czy innych lokalnych przedsiębiorstw. Dobrym pomysłem może być także przekierowanie ich do TripAdvisor (agregator opinii o przedsiębiorstwach turystycznych), czy po prostu na własną stronę internetową.
Jeżeli działasz w branże e-commerce, prawdopodobnie najwięcej korzyści przyniesie Ci promocja w Opineo (serwis oceniający sklepy internetowe) lub Ceneo (popularna porównywarka cen). Ogromnym atutem jest także kompatybilność platformy fixback z wyspecjalizowanymi portalami, takimi jak znanylekarz.pl, czy dobrymechanik.pl.
Prawdziwe rekomendacje udzielone przez Twoich klientów to ogromne wsparcie dla działań promocyjno-sprzedażowych firmy. Dzięki możliwości przekierowania rekomendacji na dowolną platformę, dotrzesz do sprecyzowanej grupy potencjalnych klientów.
Komunikacja dostosowana do potrzeb
Poświęćmy teraz chwilę na opinie negatywne – nie oszukujmy się, takie zdarzają się w każdym biznesie. Pomyśl o nich, jak o badaniu satysfakcji klienta… jeżeli ktokolwiek ma zastrzeżenia do Twoich usług, to powinieneś wiedzieć o tym jako pierwszy!
Bardzo ważna jest możliwość bezpośredniego kontaktu – to dzięki niej zrekompensujesz negatywne doświadczenie swojego klienta. Przeprosiny, ofiarowanie czegoś w zamian lub po prostu wyjaśnienie nieporozumienia – aż tyle i tylko tyle, aby poprawić wizerunek swojej marki w oczach klientów.
Platforma fixback umożliwia różne formy komunikacji, dopasowane zarówno do Twoich potrzeb, jak i do potrzeb Twoich odbiorców. Może to być połączenie telefoniczne albo czat na wybranym komunikatorze: Messanger, Viber lub WhatsApp.
Przetestuj, zanim zdecydujesz
Pozytywne komentarze o produkcie są motorem napędzającym biznes, a platforma fixback pozwala go uruchomić. Dzięki rekomendacjom pozyskasz więcej klientów – ale nie musisz wierzyć na słowo… Jeżeli nie wiesz, czy innowacyjny system sprawdzi się w Twojej firmie, przetestuj go bezpłatnie i samodzielnie zweryfikuj, jak wpłynie na rozpoznawalność marki.