Jak maksymalnie wykorzystać kody QR fixback? - Fixback

Jak maksymalnie wykorzystać kody QR fixback?

Z każdego, nawet najlepiej działającego narzędzia, zawsze można wycisnąć jeszcze więcej. Specjalnie dla osób, którym zależy na nieustannym poprawianiu wyników swojej firmy, przygotowaliśmy kilka kreatywnych sposobów na maksymalne wykorzystanie kodów QR fixback i tym samym zwiększenie liczby klientów.


Czym są kody QR fixback?


Jeżeli kiedykolwiek chodziło Ci po głowie pytanie, jak pozyskać opinie od klientów, to koniecznie musisz dowiedzieć się, czym są kody QR fixback. Jest to jedna z możliwych form (obok newsletteru SMS, mailingu i dodatku do strony internetowej) wykorzystania platformy fixback. Wystarczy, że umieścić w dowolnym miejscu, wygenerowany specjalnie dla Twojej firmy, kod QR i zachęcisz klientów do zeskanowania go swoim smartfonem. Co ważne nie jest potrzebna żadna specjalna aplikacja – wystarczy wbudowany aparat!

Po zeskanowaniu kodu na ekranie telefonu klienta pojawi się ankieta dotycząca Twojego produktu, usługi czy firmy. Pytania możesz przygotować samodzielnie lub skorzystać z ogromnej bazy gotowych wzorów. Jeżeli klient zostawi pozytywną opinię, system zaproponuje mu automatyczne przekierowanie jej do Twoich mediów społecznościowych. Jeżeli opinia okaże się negatywna, nie tylko nie zostanie opublikowana, ale także klient otrzyma możliwość bezpośredniego kontaktu z Tobą lub działem obsługi reklamacji. Czy może być lepszy i bezpieczniejszy sposób na badanie opinii klienta? 

Pewnie zastanawiasz się, jak przekonać do zeskanowania kodu. Najprostszym i bardzo skutecznym sposobem jest zaproponowanie, w zamian za szczerą opinię, upominku. Może to być kod rabatowy na kolejne zakupy lub darmowa kawa. Dzięki temu nie tylko pozyskasz opinię, ale także zachęcisz do następnej wizyty.  Im więcej klientów zeskanuje kod i wypełni ankietę, tym więcej korzyści dla Ciebie.


Niestandardowe rozwiązania


Kody QR umieszczane są na rachunkach lub materiałach drukowanych (menu, POS-y itd.). Zazwyczaj znajdują się na nich kod, logo firmy i napis informujący klientów, co powinni zrobić i dlaczego warto. Całość wkomponowana jest we wnętrze lokalu i dostosowana do pozostałych materiałów reklamowych. Jest estetycznie, schludnie i działa. Może być jednak inaczej.

Gdyby tak… zamiast klasycznego standu na stoliku przy recepcji postawić rzucającą się w oczy, żółtą pufę, na której znajduje się nadrukowany kod QR z wielkim podpisem:

Zeskanuj, zanim usiądziesz

Intrygujące? Na pewno. Czy zadziała lepiej niż stand na stoliku? Prawdopodobnie tak. To oczywiście nie musi być recepcja, a ty nie musisz wykorzystywać pufy. Żeby jednak niestandardowe rozwiązanie zadziałało, powinno spełniać kilka warunków.


1. Kolorystyka


Zastosuj kolory, które przyciągają wzrok. Niech to nie będzie kolejny, perfekcyjnie dobrany do Twojego wnętrza odcień. Nie masz żadnego żółtego elementu? Wykorzystaj to! Oczywiście nie musisz rezygnować z estetyki – żółty znakomicie pasuje do szarości, bieli i czerni, stanowi także ciekawą kompozycję z zielenią.


2. Hej, mówię do Ciebie!


Twój komunikat musi być sprecyzowany i spersonalizowany. Nie mówisz do wszystkich osób, które Cię mijają, mówisz do tej konkretnej, która właśnie na Ciebie patrzy. Wykorzystuj liczbę pojedynczą: ty usiądź na pufie, ty zeskanuj kod i ty pozostaw opinię. W ten sposób komunikat będzie znacznie silniejszy.


3. Ciekawy gadżet


Standy i ulotki to dobre narzędzia, ale w niestandardowych rozwiązaniach potrzeba czegoś więcej. Rozdajesz klientom gadżety np. piłki antystresowe, siateczki na zakupy lub kubki? Nadrukuj na nich kod QR i podpisz:

Zeskanuj i zabierz do domu

Jeżeli Twoja firma nie ma zwyczaju rozdawać upominków, możesz pomyśleć o innych materiałach – gigantyczne kostki zwisające z sufitu, naklejki na podłogę w kształcie popularnej kiedyś zabawy w klasy – zakończone kodem QR czy balony w dowolnym kształcie – pamiętaj, że ogranicza Cię tylko Twoja wyobraźnia!


Tu i teraz


Jeżeli uważasz, że żółte pufy i inne niekonwencjonalne rozwiązania nie są dla Ciebie, wypróbuj zasadę „tu i teraz”. Wielu naszych klientów, wykorzystuje kody QR nie tylko, aby zgromadzić rekomendacje, ale także w celu zachęcenia do kolejnej wizyty, ponownych zakupów itd. Wtedy świetnie sprawdzają się wszelkie kody rabatowe. 

Kupon, nagroda za udzieloną opinie na platformie Fixback

Jeżeli jednak prowadzisz restaurację w turystycznej okolicy lub sprzedajesz specyficzne przedmioty, których nie zamawia się zbyt często – zachęta „na kiedyś” może okazać się nieskuteczna. Jak wówczas wykorzystać kody QR fixback? W takim przypadku możliwości również są nieograniczone i zależą tylko od Ciebie i od specyfiki Twojej branży. 

Zastanów się, co może być ważne dla klientów. Jeżeli prowadzisz hotel, to być może wymeldowanie się o godzinę później, będzie lepszą zachętą niż rabat na kolejny pobyt? Kolejny pobyt może się szybko nie zdarzyć, a ekstra godzina zakwaterowania często wiele ułatwia. 

Właściciele restauracji, którą odwiedzają najczęściej osoby przejezdne i turyści, mogą pomyśleć o upominku do wykorzystania przy obecnej wizycie, tu i teraz. Może to być mały deser, kawa lub ciasteczko na wynos. Taki gest nie tylko spowoduje, że klienci chętniej zeskanują kod QR, ale także będą milej wspominać miejsce i, jeżeli tylko będą mieli okazję być w okolicy, na pewno jeszcze ją odwiedzą. 

Wspomniany w poprzedniej części gadżet „zeskanuj i zabierz” także jest rozwiązaniem tu i teraz. Nie zawsze musi to być kosztowny upominek – w hotelu to np. pocztówka (może być z Twoim logo), w salonie kosmetycznym próbka kosmetyku, a w restauracji zapakowana przekąska.


Pozyskuj klientów z fixback


Opisane sposoby, to tylko wybrane przykłady na pozyskanie rekomendacji, informacji zwrotnej od klientów i budowanie wizerunku silnej marki. Jeżeli chcesz więcej, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta – nasz zespół nie tylko odpowie na wszystkie pytania związane z systemem fixback, ale także pomoże skutecznie wdrożyć go w Twojej firmie. 

W celu dostarczania naszych usług, wykorzystujemy pliki cookies. Aby dowiedzieć się więcej o plikach cookies, opcjach wypisu oraz Twoich preferencjach, kliknij tutaj. Korzystanie z naszej witryny i aplikacji, traktowane jest jako zgoda na wykorzystywanie plików cookies.
Akceptuję
×

Bezpłatny poradnik:

Wszystko, co powinieneś wiedzieć
o opiniach w Internecie

Administratorem moich danych jest Grupa TMSYS reprezentowana przez Spółkę TM SYS Sp. z o. o. z siedzibą w Krakowie 31-574, ul. Ciepłownicza 23. Podanie przeze mnie danych jest dobrowolne. «ROZWIŃ WIĘCEJ»